3200. Gyöngyös, Vezekényi utca 3.
tefejkozpont@gmail.com

Módszerek és eszközök

Eszközök

  • Montessori eszközök
  • Mozgásfejlesztő eszközök
  • Fejlesztő játékok
  • Mozgáskotta

Miért a Montessori pedagógia?

A Montessori pedagógia ideológiája és eszközrendszere segíti a gyermeket abban, hogy saját ütemében, érdeklődésének megfelelően, önállósulási törekvéseit segítve haladjon kognitív funkcióinak és személyiségének fejlődésében. Ami másnak meglepő lehet, az a Montessori pedagógusnak és gyereknek teljesen természetes. A reformpedagógiai irányzatok egyik úttörője. Szemléletének központjában a gyermek áll.

Gyakori kérdések:

  • Már óvodás korban ismerkednek a betűkkel, számokkal?
  • A nagycsoportosak zöme már tud olvasni és használja az osztás, szorzás műveletét?
  • Tájékozottak az őket körülvevő tágabb és szűkebb világgal kapcsolatos kérdésekben, mint az univerzum, naprendszer, ….emberi kapcsolatok, érzések,….növények, állatok fejlődése stb.?
  • A Montessoris gyerek hamarabb megtanulja leírni a nevét, mint helyesen kiejteni?

A válasz, hogy: Igen! És mindezekre a legtöbb gyerek képes és igénye is van ezek megismerésére!

Maria Montessori szerint a gyermek az első 6 életévében a legfogékonyabb a környezet ingereire. Mindent magába szív. A pedagógus csak megfigyeli és az előkészített környezettel segíti a gyermek szabad választási törekvéseit. A TeFej-ben a gyermekek méreteihez igazított bútorok, polcok lehetővé teszik, hogy mindent elérjenek az eszközök közül, ami felkelti érdeklődésüket. Játék közben a csend, a „befelé figyelés” jellemző.

A Montessori eszközök rendkívül jól felépítettek, használatuk képességfejlesztés szempontjából átgondolt és komplex, önmagukban tartalmazzák az önellenőrzés lehetőségét.

Lássuk csak mire gondolok:

Például a hengersorok. Már egészen pici korban ki-be pakolgatják a hengereket. Ismerkednek a formával, nagysággal (kicsi, nagy, kisebb, nagyobb, vékony, vastag stb.), megtalálják a helyüket próbálgatás útján, gyakorolják a három ujjas fogást, szem-kéz koordinációjuk erősödik, szókincsük fejlődik. Később tudatosul a balról jobbra irány (ebben a sorrendben helyezi a hengereket a helyére), síkba is le tudja képezni (lerajzolja).

Csukott szemmel is megtalálja a megfelelő helyet a többi érzékszerv kizárásával. És még sorolhatnám a felhasználási lehetőségeket. Gyakorlás során, az így nyert érzékszervi, motoros ingerek beépülnek és később újra előhívhatóak lesznek (figyelem, emlékezet fejlesztése).

A Montessori eszközök a kozmikus nevelés, a matematika, érzékelés fejlesztés, az anyanyelvi nevelés és a mindennapi élet területeihez kapcsolódnak.

A TeFejben az eszközök nagy része rendelkezésre áll, a gyerekek érdeklődéséhez és egyéni fejlettségéhez igazodva építem be a foglalkozásokba.

Mindennek alapja a mozgás!

Mozgásában jól fejlődő kisgyermeknél nem alakulnak ki beszédzavarok, részképesség gyengeségek, nem okoznak problémát az iskolai elvárások sem.

Ezért érdemes mindig egy alapos, mindenre kiterjedő felmérést/megfigyelést végezni, mert sok esetben kóros reflexek, kimaradt mozgásminták, idegrendszeri éretlenség állhat egy megkésett/akadályozott beszédfejlődés, mozgási ügyetlenség, hiperaktivitás, figyelmetlenség, diszlexia stb. hátterében.

A mozgásfejlesztés tartalmazza a finommotorika mellett a nagymozgások, az idegrendszert stimuláló gyakorlatsorokat, a lábboltozat erősítő feladatokat is.

Egyszóval: Mozgásra fel!

Miért a konduktív pedagógia és szenzomotoros mozgásfejlesztés?

Miért a Mozgáskotta ?

Magyar Gábor (pszichológus, testnevelő tanár) nevéhez fűződik a Mozgáskotta Módszer, melynek eszközkészlete, pedagógiai felépítése a gyerekek sikeres, örömteli, komplex mozgásfejlesztését teszi lehetővé.

Nagy szeretettel használtam és építettem be az óvodás gyerekek mindennapjaiba, a Montessori körök, szenzomotoros foglalkozások vagy egyszerűen az óvodai testnevelés foglalkozások színesítése képpen.

Csak néhányat kiemelve: nagymozgás, finommotorika mellett a hallás, ritmusfejlesztés, szókincsbővítés, térbeli irányok, figyelem, emlékezet , de még a memoriterek tanulásában is sokat segít.

Logopédiához kapcsoltan használtam beszédindításhoz is. Iskoláskorúaknál az újdonság erejével hat. A feladatokat lehet nehezíteni, közös kooperációban a gyerekekkel újabb és újabb kombinációkat kitalálni.

Játszódélután

Keddenként délután: 15:30 - 17:00

Egyszerre 3 gyermeket és szülőt tudok fogadni, bejelentkezés szükséges!

Egyéb foglalkozás

Időpont: Hétköznapokon 9:00 - 17:00

Ez ügyben egyeztessünk előre, forduljon hozzám bizalommal, keressen az elérhetőségeimen.

Szolgáltatások

A foglalkozások komplexek (mozgás-beszéd-kognitív funkciók együttes fejlesztése)

Érdeklődjön az alábbi elérhetősék egyikén:

Tovább

Kapcsolat felvétel, kérdőív kitöltése:

Ha felkeltettem az érdeklődésedet, arra kérlek, hogy töltsd ki ezt az űrlapot! kérdéseket találsz itt a gyermekeddel kapcsolatban. Így, ha jöttök a Tefej Központba, már szinte mindent tudni fogok Rólatok.

Kérdőív kitöltése

Vizsgálat és terápia

Mozgás-beszéd-értelmi képességek felmérése, komplex terápiája

Komplex Mozgásterápia és vizsgálat

Részképesség gyengeség kiszűrése, figyelemzavar, hiperaktivitás, magatartási problémák enyhítése

Konduktív és szenzomotoros mozgásfejlesztés

Diszlexia és Diszgráfia vizsgálat és terápia

Diszkalkulia vizsgálat (DPV) és terápia

Logopédiai szűrés és terápia (egyéni és 2-3fős csoportokban)

GOH beszédhallás vizsgálat

Nyelvlökéses nyelés vizsgálat és terápia

Fonációs problémák javítása

Játszóház

Montessori eszközök széles skálája

Szenzomotoros fejlesztő eszközök

Logopédiai játékok

Mozgáskotta készlet

Egyéb fejlesztő játékok ( grafomotorika, szem-kéz koordináció,figyelem, emlékezet, érzékelés, sikban és térben való tájékozódás stb.)

Tanácsadás

Tanácsadás, tájékoztatás (a közoktatásban fellelhető kérdések, iskolakezdés vagy az óvodában, iskolában felmerülő problémák kezelésével kapcsolatos kérdések, " a hova, mikor és kihez forduljunk segítségért" problematikája)